Współcześnie prowadzenie firmą znacznie częściej jest związane z koniecznością powierzenia części zadań innym podmiotom. Dotyczy to zarówno z kwestiami codziennymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Raporty roczne budzą strach dla licznych firm. Prócz tego nie każda placówka zatrudnia na tyle wykwalifikowanych pracowników, by profesjonalnie takie zestawienie zinterpretować. Z tego powodu coraz częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej kwestii. Renomowane agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego zleceniodawcę w sposób indywidualny, ale również każdy strategiczny szkic stwarzają od zera. Nie inaczej dzieje się w przypadku sprawozdań rocznych z działalności konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj tworzone od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z uwzględnieniem wyjątkowych cech danego podmiotu. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa ma na względzie również cel prokurowania takiego raportu, jego wykorzystanie w praktyce. W procesie tworzenia raportu rocznego niezbędne są również powtarzające się konsultacje z przedstawicielami danego klienta. Indywidualnie wykreowany raport przedstawia treści zarówno procentowe jak i inne w profesjonalny, a jednocześnie fachowy graficznie sposób. Różnego rodzaju analizy rynku są równocześnie przygotowywane przez fachowców z dziedziny marketingu. nazewnictwo (firma, marka – produkt, linia produktowa). Można więc efektywnie zastosować się do nich w dalszych posunięciach firmy, tak w aspekcie finansowym, jak i strategii ogólnych.